Sandspa alá Malle

Får blogga lite snabbt nu, om 5min ska jag se Hunger Games på TV så som sagt får det bli ett snaaabbt inlägg.
I måndags tror jag det var så red jag Twist en runda. På en liten gräsplätt fick jag sen rida lite dressyr på honom med ägaren som tränare. Det var riktigt svårt för han är ju verkligen en renodlad dressyrhäst. Jag tycker han är lite lat och vill trycka på med benen men då samlar han sig bara ännu mer så det är riktigt riktigt trixigt och jag har inte riktigt fått kläm på all ridning på han än. Det blev bättre och bättre som tur, ska bara tänka mer på att vääänta när jag rider. Jag är väldigt på nu och vill så mycket så allt blir väldigt yvigt kan man säga. Så ska träna supermycket på att vänta och det är svårare än vad det låter. ;)
Sen i onsdags (tror jag) red jag Ida en timme. Vi red på grusvägar och i en skog med massor av småbackar vilket var skitjobbigt enligt Ida. Vi tränade även trav i låg form på ett fält i 10min. Mycket svårt eftersom Ida gärna kör huvudet rätt upp och full rulle när vi är ute.. Fick igenom henne hyfsat och då skrittade vi hem istället för att ev. starta någon konflikt. ;)
Sen red jag Malle igår också. Han var såååå fin så jag ville knappt sluta rida. Började trava fram på rundbanan och flyttade han massor för skänkeln vilket han lyssnade jättebra på. Red sen övergångar skritt-trav på gräsbanan på Ystad Ridklubb, avslutade med lite galopp, travade av på rundbanan och sen skritt hem. Allt var skitbra, tills han lägger sig ner mitt i sanden på rundbanan på väg hem. Fattar ni paniken när han typ bara ramlar ihop och lägger sig?? Som tur så fick han bara för sig att han skulle rulla sig så han blev inte sjuk eller något men shit alltså vilken panik. Jag var lagom sur sen på han för att han tvunget skulle förstöra den bra känslan... ;)
 
Imorgon ska jag hoppa Ida på Ystad Ridklubbs gräsbana där de har ställt fram massor av roliga hinder - vattenmatta, tunnor, plank osv. Linnea ska med och fota så ni lär få se bilder!
 
Nu ska jag se på filmen så avslutar inlägget här. Sorry för att det är lite hastigt skrivet men bättre än inget tänker jag.
Ni får en liten öronbild på Ida från när vi red i skogen!
 
#1 / / Linda:

Välkommen in till min blogg!
Det är så att jag ska skänka min blogglön till välgörenhet. Om du vill bidra så klicka gärna på någon av länkarna till produkter i mina inlägg. Sen får du gärna kommentera med förslag på vart pengarna ska skänkas!Ha en underbar helg och hoppas du vill vara med och bidra!​ www.nouw.com/rosachica​​​